Inside Into Aalto.fi
Kauppakorkeakoulun julkaisuportaali
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun gradujen tiedot nyt Aaltodocissa: Aaltodoc-julkaisuarkisto
Kauppakorkeakoulu | Johtamisen laitos | Organisaatiot ja johtaminen | 2013
Tutkielman numero: 14491
Identity work and consumption in consultancy firms
Tekijä: Blakaj, Hedon
Otsikko: Identity work and consumption in consultancy firms
Vuosi: 2013  Kieli: eng
Laitos: Johtamisen laitos
Aine: Organisaatiot ja johtaminen
Asiasanat: johtaminen; management; toimialat; business branches; konsultointi; consulting; työ; work; identiteetti; identity; työntekijät; workers; organisaatio; organization; kulutus; consumption; kuluttajakäyttäytyminen; consumer behaviour
Sivumäärä: 40
Kokoteksti:
» hse_ethesis_14491.pdf pdf  koko: 567 KB (579796)
Avainsanat: Consumption, Identity work, Organizational Identity, Homology
Tiivistelmä:
This thesis takes the role of consumption as a lens to study how employees of a consultancy firm engage in identity work. It argues that the existing literature explaining the relationship between organizational identity and identity work is limited. This study suggests that consumption as a construct enables an explanation of the aforementioned relationship. Particularly findings from this study suggest that consumption: (i) fosters homology between consultants and clients (ii), consultants use consumption as a resource to construct a sense of identity as well as to do work, (iii) suggest that consultants' consumption practices are influenced by the organizational identity, and, (iv) organizational identity is refined through employee consumption practices. This thesis concludes by discussing the importance of consumption to organizational identity and identity work, as well as areas for future research.
Verkkojulkaisut ovat tekijänoikeuden alaista aineistoa. Teokset ovat vapaasti luettavissa ja tulostettavissa henkilökohtaista käyttöä varten. Aineiston käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.