This portal is no longer updated. Aalto University School of Business Master's Theses are now in the
Aaltodoc publication archive (Aalto University institutional repository)
School of Business | Department of Marketing and Management | Marketing | 2011
Thesis number: 12466
Asiakkaan kokeman arvon muodostuminen aikakauslehden Internet-sivuilla
Author: | Huotarinen, Annina |
Title: | Asiakkaan kokeman arvon muodostuminen aikakauslehden Internet-sivuilla |
Year: | 2011 Language: fin |
Department: | Department of Marketing and Management |
Academic subject: | Marketing |
Index terms: | markkinointi; marketing; viestintä; communication; media; media; internet; internet; lehdistö; press; asiakkaat; customers; aikakauslehdet; journals; kuluttajakäyttäytyminen; consumer behaviour |
Pages: | 76 |
Full text: |
» hse_ethesis_12466.pdf size:3 MB (2137298)
|
Key terms: | Asiakkaan kokema arvo, palvelun laatu verkossa, aikakauslehdet, Internet-sivut |
Abstract: |
Tavoitteet
Tutkielma tarkastelee asiakkaan kokeman arvon muodostumista aikakauslehden Internet-sivuilla. Empiirisessä osiossa lähemmässä tarkastelussa on Vauva-lehden Internet-sivusto Vauva.fi. Ongelmaa lähestytään muodostamalla viitekehys, jonka mukaan asiakkaan kokema arvo muodostuu asiakkaan kokemasta palvelun laadusta sivustolla, asiakkaan odotuksista ja tavoitteista sekä asiakkaan kokemien hyötyjen ja uhraamien kustannusten välisestä suhteesta. Lähdeaineisto ja tutkimusmenetelmät Tutkimuksen teoreettinen viitekehys perustuu asiakkaan kokemaan arvoon sekä palvelun laatuun verkossa liittyviin tieteellisiin keskusteluihin. Tutkimusote on kvantitatiivinen ja tutkielman empiirinen osuus on suoritettu Internet-kyselyä hyödyntäen. Tutkimusaineisto analysoitiin käyttämällä faktorianalyysia, t-testiä sekä korrelaatioita. Tutkimustulokset Tulosten perusteella voidaan todeta, että asiakkaan kokema arvo Vauva.fi – sivuilla muodostuu alkuperäisen viitekehysmallin mukaisesti. Arvo muodostuu palvelun laadun ulottuvuuksista verkossa, asiakkaan odotuksista ja tavoitteista sekä asiakkaan kokemien hyötyjen ja uhraamien kustannusten välisestä suhteesta. |
Electronic publications are subject to copyright.
The publications can be read freely and printed for personal use.
Use for commercial purposes is forbidden.