Inside Into Aalto.fi
Kauppakorkeakoulun julkaisuportaali
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun gradujen tiedot nyt Aaltodocissa: Aaltodoc-julkaisuarkisto
Kauppakorkeakoulu | Johtamisen ja kansainvälisen liiketoiminnan laitos | Kansainvälinen liiketoiminta | 2011
Tutkielman numero: 12701
Relaunching a global brand by a local subsidiary of a MNC for a specific distribution channel after an acquisition The case of Vichy by L'Oréal Finland
Tekijä: Ylinen, Eeva
Otsikko: Relaunching a global brand by a local subsidiary of a MNC for a specific distribution channel after an acquisition The case of Vichy by L'Oréal Finland
Vuosi: 2011  Kieli: eng
Laitos: Johtamisen ja kansainvälisen liiketoiminnan laitos
Aine: Kansainvälinen liiketoiminta
Asiasanat: kansainväliset yhtiöt; international companies; tytäryhtiöt; subsidiary companies; brandit; brands; lanseeraus; launching; kosmetiikka; cosmetics; jakelutiet; distribution channels
Sivumäärä: 102
Avainsanat: Launch, Relaunch, Brand, Distribution channel, Local subsidiary, Multinational company, Dermocosmetics
Tiivistelmä:
Relaunching a brand consists of several phases, starting from decision to relaunch and timing followed by implementing the strategic launch decisions mainly by the MNC. The local subsidiary implements most of the tactical decisions, concerning such as product, price, promotion and distribution.
Graduja säilytetään Oppimiskeskuksessa Otaniemessä.