Kauppakorkeakoulun julkaisuportaali
Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun gradujen tiedot nyt Aaltodocissa: Aaltodoc-julkaisuarkisto
Kauppakorkeakoulu | Markkinoinnin laitos | Markkinointi | 2011
Tutkielman numero: 12978
Implications of hedonic and utilitarian information search and social media browsing on purchase value
Tekijä: Nurmikko, Sakari
Otsikko: Implications of hedonic and utilitarian information search and social media browsing on purchase value
Vuosi: 2011  Kieli: eng
Laitos: Markkinoinnin laitos
Aine: Markkinointi
Asiasanat: markkinointi; marketing; shoppailu; shopping; kuluttajakäyttäytyminen; consumer behaviour; sosiaalinen media; social media; e-business; e-business; viestintä; communication
Sivumäärä: 52
Kokoteksti:
» hse_ethesis_12978.pdf pdf  koko: 3 MB (2922843)
Avainsanat: online information search; social media; hedonism; utilitarianism; website browsing; electronic word-of-mouth
Tiivistelmä:
Information search has become increasingly more efficient and manageable for consumers through the development of the Internet. This has also impacted the way consumers search for information and how the search affects purchasing decisions. The purpose of this research is to examine the way consumers use hedonic and utilitarian information search to search for electronic word-of-mouth (eWOM) and how this affects their web browsing habits. This is reflected upon the purchase value of over 1600 travel agency customers using factor and cluster analysis as statistical analysis methods. The findings suggest that hedonic and utilitarian information search as well as websites should be considered to contain a dimension including both types of information. Additionally, distinctive customer segments were found that can be used by companies in the travel industry to create targeted marketing programs.
Verkkojulkaisut ovat tekijänoikeuden alaista aineistoa. Teokset ovat vapaasti luettavissa ja tulostettavissa henkilökohtaista käyttöä varten. Aineiston käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.