Tätä sivustoa ei enää päivitetä. Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun gradujen tiedot on Aaltodocissa:
Aaltodoc-julkaisuarkisto
Kauppakorkeakoulu | Johtamisen ja kansainvälisen liiketoiminnan laitos | Organisaatiot ja johtaminen | 2013
Tutkielman numero: 13314
Houkuttelevimpien työnantajien työnantajabrändäys: sisällönanalyysi työnantajakuvatutkimuksissa menestyneiden työnantajien urasivuista
Tekijä: | Ylönen, Emilia |
Otsikko: | Houkuttelevimpien työnantajien työnantajabrändäys: sisällönanalyysi työnantajakuvatutkimuksissa menestyneiden työnantajien urasivuista |
Vuosi: | 2013 Kieli: fin |
Laitos: | Johtamisen ja kansainvälisen liiketoiminnan laitos |
Aine: | Organisaatiot ja johtaminen |
Asiasanat: | työnantajat; employers; brandit; brands; internet; internet |
Sivumäärä: | 64 |
Avainsanat: | työnantajabrändäys, työnantajabrändi, verkkosivut, urasivut, sisällönanalyysi |
Tiivistelmä: |
TUTKIMUKSEN TAVOITTEET:
Tämän pro gradu-tutkielman tavoitteena on lisätä ymmärrystä työnantajakuvatutkimuksissa menestyneiden "houkuttelevimpien" työnantajien työnantajabrändistä. Tavoitteena on antaa näyte urasivujen keskeisimmistä sisällöistä ja teemoista, lisäten siten ymmärrystä työnantajabrändäyksen nykytilasta. TUTKIMUKSEN TOTEUTTAMINEN: Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena analysoimalla 30 työnantajakuvatutkimuksissa menestyneiden työnantajien verkkosivujen uraosioiden sisältämiä tekstejä sisällönanalyysin ja teemoittelun avulla. TUTKIMUKSEN TULOKSET: Urasivujen väliltä löytyy selkeästi enemmän yhteneväisyyksiä kuin eroavuuksia. Työnantajien välillä ei ole suuria eroja tutkimuksessa tunnistettujen urasivujen kahdeksan keskeisimmän teemaan sisällössä. Tutkimuksen perusteella näyttäisi siltä, että työnantajabrändit eivät hienoisia eroja lukuun ottamatta erottaudu toisistaan, vaikka menestyksekkään työnantajabrändin yhdeksi olennaiseksi ominaisuudeksi on yleisesti tunnistettu sen erottautumiskyky. |
Graduja säilytetään Oppimiskeskuksessa Otaniemessä.